söndag, april 08, 2007

[ Länge sedan sist! ]



Så var det Påsksöndag och det var ett bra tag sedan jag bloggade sist nu igen, periodare som jag är!


Dock har väl inte detta uppehåll varit lika långt som förra gången jag "föll ur bloggarandan". Borde väl erkänna att den inte riktigt är tillbaka ännu, men jag ska försöka skriva ikapp lite just nu i alla fall, så får vi se hur många dagar/veckor det tar innan bloggarandan faller på igen nästa gång!


Hoppas ni alla har och har haft en fin Påsk i alla fall! Så får önska er en Glad Påsk så här i efterhand!


Förra veckans tjejsnack handlade givetvis om påsken och jag ska väl lite kort gå igenom frågorna här:

·Hur firar du påsken?

Tjaa.., jag är lite tråkig vad gäller de flesta högtider nu för tiden! Orkar inte lägga så mycket energi på dem, varken med pynt eller presenter, detsamma gäller även påsk. Jag tror att det beror på att jag varken själv är och ännu inte har några barn...än.. (vill ju ha.. mååånga.. :-/ )

·Vad klarar du dig inte utan i matväg under påsken?

Mat... som vanligt helt enkelt...

·Brukar du ge/få påskägg?

Jo då det händer väl om andan faller på eller det lixom passar, gubben o jag gav varrandra ett varsitt vanligt godisfyllt påskägg i år. Sedan fick ju givetvis hans ungar ett varsitt oxå.

·Brukar du skicka påskkort?

Nej, fy vad dyrt till ingen nytta, har inte ens skickat något sms eller mail i år, men det skanske jag skulle skickat om jag kommit på idén tidigare.

·Vad skulle den ultimata påskpresenten till dig vara i år?

Hm... En mille hade ju underlättat endel, flera millar hade gjort hela livet lättare just nu.. Typ ett hus med trädgård, råd att skaffa barn osv osv...

Inga kommentarer: