onsdag, mars 07, 2007

[ Hemma igen ]


Så var man hemma igen efter besöket på CVL (=Centrum För vuxnas Lärande).
Upptäckte när jag skulle åka att busskortet var borta. 200:- upp i rök. Svider!
Valideringsprocessen är i af igång.. ska vänta på att de hör av sig igen under våren för att utföra själva valideringen i respektive ämne.


Vård i detta sammanhanget. Eftersom jag har arbetat så himla mycket innom vården utan att ha några klara papper på utbildning för det. Så tja.. innom ett år ska jag för hoppningsvis inte bara kunna arbeta som USKA utan kunna tittulera mig som det oxå.

Eftersom jag min envisa idiot inte orkar eller vill fortsätta i tolkyrket som jag annars är utbildad för... en annars högre utbildning än uska. ja ja..


Änywäj, väl hemma igen, har fortfarande klarat mig ifrån att spy, mår fortfarande illa men något bättre än de senaste dagarna, så om jag inte mår sämmre imorgon bär det av till jobbet ändå!


Annars får man ju till slut klaustrofobi av att bara sitta hemma o stirra på väggarna som jag redan gjort nu sedan i helgen. Ännu värre när man är alldeles ensammen oxå! Tråååk!


Hur som haver, idag har jag i alla fall "sett" stan, om än bara på väg till och från cvl. Å i eftermiddag kommer Agneta på besök. Som för övrigt nyss själv kommit på fötter efter över en veckas vinterkräka!


Måste äta något?...

.. Frysen är tom. Kylskåpets översta hylla överbelamrad med frysvaror i påsar o får absolut inte öppnas innan frysen är redo att användas igen.

...funderar på fiskbullar kanske? Vet att jag har en burk i skåpet. Det måsta vara över ett år sedan jag åt det sist?.. Känns så i alla fall! Fiskbullar blir det! Är nog bra för magen oxå!


Ciao 4 now

Inga kommentarer: