fredag, mars 09, 2007

[ Lat ]


Usch har dåligt samvete för att jag inte tagit mig i kragen o letat upp o "tagit" några bloggare än.

Har knappt vågat titta i bloggen idag eftersom jag retar mig på mig själv att jag inte tar tag i en så enkel sak!


Missförstå mig rätt nu ni som läser! Jag känner faktiskt inte direkt något krav utifrån någon annan bloggare eller så, utmaningen är ju ändå bara en lek som man fullföljer om man vill.


Men jag vill! Jag tycker ju att sånthär är skojjigt ju! Men jag har ju alltid mina perioder o igår var en intensiv bloggardag för min del, idag har jag kännt mig mest slö och tom.


Tråååk! Så vad ska man hitta på i helgen då?

Har ju ingen lust med någonting. Inte har mensen gett med sig heller ännu så vad som fortfarande är mensvärk och vad som är rester av vinterkräken har jag svårt att avgöra!


Kuligaste veckan i mannaminne för min del! Helgen ser lika ljus ut *not*.


Ja, jag vet, jag vet, man får inte roligare än man gör sig. Men grått väder o mens/vinterkräk-värk väcker inte precis äventyrslustan så man tar sig utanför dörren annat än om man måste.


Inte har jag kommit mig för att handla heller. Träna i helgen blir det inte tal om!

Spela tråkspelen då?... ne.. har tappat lusten för det med.

Orkar inte engagera mig i att varken skriva eller läsa något direkt. Blir bara stirra på dumburken, som inte har mycket att bjuda på heller.

Men ok.. Stargate Atlantis ikväll tror jag det är.


Om jag inte mått så piss hade man kunnat ta sig iväg på gratis buffé o titta på trollkonster ikväll. Men efter en vända vinterkräk vore det nog taskigt emot både min egen mage och omgivningen om jag gick och petade i en restaurangbuffét!


Ensamt, tooomt, tråååkigt!

Å vem vill umgås med en vinterkräkig mens häxa med flottig tofs o smutsiga "mys"-kläder?

Inte många! Ingen jag kan komma på! Tror inte ens mamma skulle vilja det...fast det är jag?


Men ska ringa pappa en sväng i kväll i alla fall! Messade med honnom igår och lovade att ringa idag. Ska kolla om han oxå snappat upp om Maria och hennes nya bok! Å så ska jag höra hur det går för våra nyligen tillbakaflyttade amerikanska vänner. (De har bott periodvis här periodvis där, nu är dom här i Sverige igen.)


Hap.. nu har jag skrivit en lång harrang här idag med i alla fall..

...men det hänger fortfarande över mig detdär med att "ta och utmana" några bloggare. Är ju inte så många som jag håller någon regelbunden kontakt med just nu direkt, o alla de är redan utmanade dessutom... så jag får välan ge mig på jakt efter för mig helt nya bloggar.


Ciao 4 now!


/Trååkiga vinter-kräk-mens-häxan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger som min son sa idag. Skit i det, utmaningen alltså;-P.

Vi har alla dagar som vi är uppåt och andra som vi inte får tummen ur. Det är det som är fördelen med att blogga, det finns inget tvång. En väldigt bra anledning med att skriva hur man känner är att man kan få uppmuntrade ord när man behöver det.
Nästa gång du känner att du vill kolla din blogg så ser du detta:
KRAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMM
Hoppas du känner dig piggare snart och krya på dig!

http://kvinnafrumamma.blogg.se

Hona sa...

ååh tack! Gulle!